Ariana | Blogger | X X X X

wtorek, 22 grudnia 2020

Świąteczny sernik z białą czekoladą karmelem i popcornem

Dzisiaj przepis na sernik, który ostatnio zrobił furorę na moim instagramie, tylu pytań o przepis jeszcze nigdy nie miałam - dziękuję.

Nigdy nie byłam fanką serników, zawsze mi czegoś w nich brakowało, albo spód był za mało chrupiący albo sernik drastycznie opadał po wyjęciu z piekarnika ...
Mój świąteczny sernik jest prosty i szybki w przygotowaniu, nie opada a spód pozostaje idealnie chrupiący. Sernik jest puszysty, kremowy i słodko słony. Według moich testerów (rodzina i przyjaciele) smakiem oraz konsystencją przypomina nieco sławny sernik Baskijski, jednak jest bardziej zwarty, nie poci się i ma chrupiący spód.

* sernik pieczemy w bardzo wysokiej temperaturze
** sernik po wyjęciu z piekarnika będzię się trząsł jak galaretka - tak ma być sernik nie jest surowy.



Będziesz potrzebować
(tortownica 24 cm)
Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej
  • 150 g ciasteczek owsianych (najlepsze będą z czekoladą)
  • 50 g herbatników (najlepsze będą ekstra kruche lub ekstra twarde)
  • 150 g białej czekolady (będzie potrzebna na spód oraz do masy serowej)
  • 4 łyżki masła (płaskie)
  • 800 g twarogu sernikowego (wg mnie najlepszy jest "mój ulubiony" z Wielunia)
  • 250 g jogurtu greckiego
  • szklanka cukru
  • pół łyżeczki soli morskiej
  • ziarenka z laski wanili 
  • 5 jajek 
  • 400 ml śmietany 36% (30% też może być)
  • 200 g kajmaku (masy krówkowej ) albo słonego karmelu (polecam mój przepis :) )
  • popcorn do dekoracji


Krok I
Ciasteczka oraz herbatniki zblenduj (albo ubij wałkiem na drobny proszek).
W kąpieli wodnej rozpuść 100 g czekolady (do przygotowania spodu będziesz potrzebować tylko 50g, pozostałą część dodasz do masy serowej).
W rondelku rozpuść masło.
Rozgrzej piekarnik do 200 stopni. 
Tortownice wyłóż papierem do pieczenia, zblendowane ciasteczka i herbatniki wymieszaj z masłem oraz czekoladą (konsystencja mokrego piasku). Ciasteczkową masę rozłóz staranie w  tortownicy tworząc spód ciasta. Wstaw do rozgrzanego piekarnika do 200 stopini. Piec 5 minut. 
Wyjmij tortownicę z piekarnika, na ciepły spód zetrzyj 50g czekolady (nie tą z kąpieli wodnej), dzięki temu spód pozostanie chrupiący i nie namoknie od serowej masy. Wystudź dobrze spód !

Krok II
Piekarnik rozgrzej do 240 stopni. 
Ser, jogurt oraz cukier utrzyj w mikserze, 
gdy masa będdzie gładka dodaj stopniowo jajka, cały czas miksuj 
następnie wlej śmietanę, 
następnie dodaj pozostałą roztopioną czekoladę sól oraz ziarenka z wanilii. 

Masa będzie płynna ale spokojnie tak ma być! Wylej serową masę na wystudzony spód z ciastek. Wstaw do piekarnika rozgrzanego do 220 stopni grzałka górna i dolna. Piec przez 35-40 minut. Wierzch sernika powinien mięc piękny brązowy karmelowy kolor, a jego konsystencja powinna być "galaretowata", sernik zetnie się podczas studzenia w lodówce.

Krok III
Wystudzony sernik zalej domowym solonym karmelem lub gotową masą krówkową, ja ją delikatnie podgrzewam żeby równomiernie się rozlała na cieście, jeżeli używasz solonego karmelu z mojego przepisu wystudź go przed wylaniem na sernik. 
Wstaw do lodówki na min. 6 godzin. Udekoruj słonym popcornem przed podaniem.

Smacznego!