środa, 8 marca 2017

Kotleciki z indyka w sosie curry




      Czy wiesz, że do lata pozostało już tylko 16 tygodni!! a więc jest to dobry czas aby powoli zabrać się za zrzucanie zbędnych kilogramów po mroźnej i długiej zimie. 
Nie jestem zwolenniczkom diet co więcej nigdy nie szło mi ich przestrzeganie... jestem zdecydowanie za racjonalnym odżywianiem bez większych wyrzeczeń. Dietetycy mówią, że zaleca się aby chudnięcie było nie większe niż 0,5 kg tygodniowo ! A więc jeśli do lata pozostało już tylko 16 tygodni to jeszcze mamy szanse w spokoju i bez wyrzeczeń zrzucić aż  8 kilogramów może warto to przemyśleć? Pomyśl o zdrowi a jeśli to Cię nie przekonuję pomyśl o spodniach z dna szafy (które, nie bez powodu tam wylądowały :) 

Dieta i zdrowe odżywianie ostatnio w dużym natarciu naszło na mój dom, jeden z domowników z powodów zdrowotnych musiał przejść na dietę pudełkową, a drugi aby nie pozostać w tyle przeszedł na dietę bebio.pl, a ja aby ich nie kusić słodkościami itp musiałam również nieco zmienić nawyki żywieniowe.  Wkrótce dam znać o efektach.

A zatem dzisiaj moja propozycja na racjonalny ZDROWY obiad niskokaloryczny bez zbędnego tłuszczu.

Czym kotleciki różnią się od zwykłych?
1. Nie są smażone w głębokim tłuszczu 
2. Są z indyka a zatem bardzo chudego mięsa

3. Sos składa się z samych warzyw
4. Jeden kotlet to ok 120 kcal 



Będziesz potrzebować

na 8 kotlecików
Pierś z indyka - 500 g
jajko - 1 szt
czerstwa kajzerka - 1 szt
bułka tarta - ok 2 łyżki
cebula - 1 mała
olej - 1 łyżka
sól, pieprz

sos
mrchewka - 1 duża
seler naciowy - 1 łodyga
cebula - 1 mała
czosnek - 3 ząbki
curry - 3 łyżeczki
papryczka chili - 1 szt
olej - 1 łyżka

Maszynka do mielenia mięsa 
piekarnik

Etap I - Mielenie indyka
Czerstwą bułkę namocz. Cebulę podsmaż na łyżce oleju. W maszynce do mielenia mięsa zmiel indyka. Dodaj namoczoną bułkę, jajko, podsmażoną cebulę, dopraw solą i pieprzem, Uformuj kotleciki i obtocz w bułce tartej.

Etap II - Pieczenie kotlecików
Piekarnik rozgrzej do temperatury 180 stopni. Uformowane kotleciki ułóż na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Piecz 45 minut.

Etap III - Sos
Cebulę i seler naciowy pokrój w małą kostkę, czosnek przeciśnij przez praskę, marchewkę zetrzyj na grubych oczkach. W garnku rozgrzej olej, w kolejności podsmaż cebulę, seler oraz marchewkę następnie (pod koniec) dodaj czosnek. Zalej wodą dodaj przyprawy gotuj 30 minut.
* Jeżeli chcesz uzyskać gęstszy sos zmiksuj połowę warzyw z sosu.

Etap IV 
Gdy kotleciki się usmażą przełóż je do garnka z sosem, gotuj ok 10 minut, aby kotlety 'przeszły' smakiem sosu.

Gotowe! najlepiej smakują z ryżem :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Wylizany Rondel , Blogger